tisdag 4 oktober 2011

..Glutenfri hemmagjord müsli..

Eftersom jag är glutenintollerant/glutenkänslig eller vad man ska kalla det så bör jag inte köpa färdigblandad müsli, det kan vara veteflingor och allt möjligt i =) Finns ju glutenfri müsli färdig men eftersom jag inte hade det hemma en dag så gjorde jag en egen blandning och den blev jättegod och nyttig! Så nu tänker jag köra den! Den innehåller massa gott, psylliumfrön som mättar, krossade linfrön som får fart på magen, solroskärnor, hampfrön och nötmix bestående av lite chashew, hasselnötter, mandel, torkad ananas och olika sorters russin. Kanongott!! Och sist men inte minst lite hampfrön från Renée Voltaire! Fast dem strör jag på sist som "krydda" =P

Lite fil och banan kanske, och min müsli på toppen?! Mums!      



Nu ska jag gå och sova, 
har just tvättat rent och smort ansiktet med mina härliga Marja Entrich produkterjust love it!! Så himla skönt att vakna fräsch som en nyponros i aniktet i morgon! =)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar