torsdag 6 oktober 2011

..Utvärdering av ME - ekologisk hudvård..

Efter nästan två veckor:

Okej! Nu tänkte jag komma med min första utvärdering av mina hudvårdsprodukter från Marja Entrich! När jag fick göra min hudanalys på hudvårdsutbildningen/kursen fick jag veta att jag har torr hy, jag som trodde att min hy var fet! Jag har varit oljig och plitig i ansiktet så länge för att huden har trott att den var jättetorr, för jag har täppt till porerna med gud vet vad, och då har talgproduktionen ökat. Finurligt värre?! 
Rengörings-kit finns för torr hy, normal hy och för fet hy. Jag använder rengörings-kitet för torr hy! =)

Utvärdering Daglig Rengöring,

1. Solrosolja
Är rengöring, den är grunden och tar bort make-up, överflödigt fett och smuts som kan blockera porerna vilket kan leda till olika problem. Med en grundlig rengöring tar Du bort det yttre lagret av döda hudceller - huden blir len och livfull.
Jag upplever att allt "skit" man har i ansiktet försvinner snabbt och smidigt, det luktar gott och man blir inte äckligt flottig i ansiktet fast det är oljigt. 

Gört:
Skölj ansiktet med ljummet vatten. Ta en klick rengöring på en fuktad bomulls-pad eller ta en klick i handen (jag rekommenderar pad!) och tvätta ansiktet tills paden är ren. Har du mycket make-up på dig måste du säkert ta en ny pad. Skölj sedan ansiktet med ljummet vatten.

Solrosolja, ansiktsvatten, vetegroddskräm
2. Uppfriskande Hudlotion

Är ett milt ansiktsvatten utan sprit som tar bort de sista resterna av rengöringen och förbereder huden för återfuktning! Luktar fantastiskt gott men inte för mycket, känns skönt i ansiktet!

Gört:
Ta ansiktsvatten på en torr bomullstuss, badda/stryk i ansiktet och på halsen. 

3. Fuktkräm
Stimulerar huden och preparerar den för fuktkrämens inverkan på huden. Fuktighetskräm motverkar den naturliga förlusten av fukt samt skyddar huden mot smuts, väder och vind. Jag anväder vetegroddskrämen (torr hud). Krämen tas snabbt upp av huden! Den luktar milt och fräscht och jag får inte massa utslag och finnar av den här krämen som jag annars brukar få av ansiktskrämer. Kanon! 

Gört:
Ta en liten klick kräm i handen, inte större än en lillfingernagel, den är sååå dryg så du behöver så lite! Dutta på små klickar på ansikte och ev. på halsen och smörj ut.

Tadaaa!! 
Nu var det klart, och allt på bara några minuter! Jag brukar, innan jag har på fuktkrämen, smörja ansiktet med den härliga avocadooljan som ger huden en extra vitaminkick, eller morotsoljan som också ger huden en extra vitaminkick plus lite naturlig färg. Man ser lite solkysst ut av morotsoljan, oljorna luktar lite svagt "mormor". Ni vet, mormödrar brukar ju lukta lite milt och blommigt! =) Avocadooljan innan sängen och morotsoljan på dagen brukar jag köra! Detta ska man egentligen ha på om man har lite extra torr hy men jag tycker det luktar så gott och känns så lyxigt så jag gör det ändå!

Slutsats:
Okej, helt ärligt, jag är SÅLD på de här produkterna!! 
Från att ha varit rätt otäck i ansiktet är jag nu len och smidig! 
Jag är inte så flammig som förr, har märkt en reducerad mängd pormaskar på området vid näsa och jag får inte lika lätt finnar med en ren hy och jag luktar gott! Naturligtvis är ju inte alla problem borta efter två veckor, får ju fortfarande nån minifinne, men det är klart bättre än innan jag rengjorde ansiktet med RIKTIGA grejer, morgon och kväll!

Så tummen upp för Ekologiska, Biologiskt odlade hudvårdsprodukter!!

Ett set med rengöring (exkl. oljor) kostar denna månad ut: 763:-  
(ord.pris 848:-) 

Avocadooljan kostar 244:- och morotsoljan 218:-, dyra men superdryga!

Om ni vill pröva är det bara att maila eller skriva en kommentar! Vi kan ha visning eller whatever! =)

Min kompis Linda, som är tillsammans med Peter i Larz Kristerz, har köpt och ska testa. Utvärdering på hennes blogg om en vecka, förhoppningsvis upplever hon samma som jag även fast hon har fin hy! ;)
Lindas blogg Dansbandsänkan

Nu blir det rengöring och sen sängen med hunden!
 


1 kommentar:

  1. Hur gör jag för att köpa morotsoljan, har haft den en period och är helt såld
    katrinep97@gmail.com

    SvaraRadera