onsdag 25 maj 2011

..Prottesmoothie..

Då var det här!! Har harklat och hostat i snart två veckor! Det innebär att jag knappt har kunnat träna på två veckor!! Känns inget vidare! Jag är så träningssugen så jag svimmar snart! Kan ni känna så? Om ni inte har tid eller av annan anledning inte kan träna? Kan ni känna det där suget, suget efter välbehaget som infinner sig efter ett svettigt pass? Det kan jag!! =) Jag lääängtar tills jag blir frisk! Jag hatar att vara sjuk, jag vill vara på jobbet och jag vill kunna träna efter jobbet!! Men jag "måste" väl vila då, men det är svårt att hålla sig! Vet att jag borde stanna hemma i morgon men jag vill verkligen inte, hoppas, hoppas jag är bättre i morgon!!

Jag köpte ju ett proteinpulver för ett antal veckor/månader sedan, det har inte minskat mycket pga att jag knappt använt det. Det var så fruktansvärt äckligt att äta/dricka det på det viset som isodieten tyckte. Bara vatten och neutralt pulver smakar ungefär som väldigt smaklös välling eller varför inte som cement. Äckligt var det i alla fall och jag fick kväljningar!! Men nu har jag testat att blanda pulvret i min nya frukostsmoothie!! Det är jättegott, den äckliga smaken försvinner och smoothien mättar jättebra!!

Rebeckas Morgonsmoothie 1 p


1 msk proteinpulver
1½-2 dl vatten eller minimjölk
1 apelsin
1 banan
6 färska jordgubbar
½-1 dl lättkesella
1 msk paulúns superjuice hallon & granatäpple
ev. lite hampfrön och linfrön


Gört:
Skaka pulver och vatten i en shaker, blanda i vätska efter hur tjock du vill att smoothien ska vara. Lägg frukterna i en blender med lite av proteinpulvervätskan och mixa. Ha i övriga ingredienser och häll upp i ett stort glas! Jag har ingen egentlig uppfattning om detta recept är för en eller två personer men jag drack upp allt själv och höll mig jättebra tills mitt förmiddagsmellanmål. Orkar man inte allt kan man ju spara det och ha det som mellanmål!


Har även köpt ett annat proteinpulver som är mjölkproteinbaserat, jättegott med jordgubbsmak. Mest i brist på tid som mellanmål för att få i mig något!! Märket är Charlotte Perellis "Fit & Smart", verkar vara bra uttänkt men det återstår att se! Funderar även på att köpa hennes bok "Kan jag, Kan Du"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar