torsdag 26 maj 2011

..Att jag skulle köra tjejklassikern..

Det trodde jag inte för ett år sedan!! Men jag känner mig redo!! Även om jag inte är på topp just nu på grund av att jag är sjuk så känner jag mig rätt peppad! =) Jag kommer att träna för att ha tjejklassikern som huvudsakligt mål men jag kommer att ha lite delmål vid sidan av ;) Jag tänkte t.ex. köra Stockholm halvmara i September som ligger på 2,1 mil, det kommer verkligen bli en utmaning!! Sen är det ju en del andra lopp som ska springas men det är halvmaran som är den verkliga utmaningen! =D

 Såhär hade jag tänkt mig att en bra träningsvecka ska se ut inför kommande events...

Måndag:
Lunchpromenad ca 40 min
Styrketräning överkropp ca 60 min

Tisdag:
Lunchpromenad ca 40 min
Löpning ca 10 km

Onsdag:
LP ca 40 min
Styrketräning överkropp ca 60 min

Torsdag:
LP ca 40 min
Löpning ca 60 min/alt promenad/alt 20 min backträning

Fredag:
LP ca 40 min
VILA

Lördag:
Tidigt morgonpass av valfritt slag t.ex löpning, promenad, yoga?

Söndag:
VILA  

Saker och ting behöver inte se ut exakt på detta viset men jag strävar efter att kunna ha en sådan här vecka någon gång ibland =P 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar