onsdag 13 april 2011

..ISO-omelett med jordgubbar..

Tycker på det stora hela att Isodieten funkar bra! Jag hinner inte bli sådär riktigt hungrig mellan målen och det man äter är gott och mättande! Det bästa av allt är ju att magen känns bra! Antingen är det för att "skovet" som man kallar det har gått över, eller så är det för att jag ätit varken socker eller gluten på hela veckan! Skönt i alla fall!!

Detta var vad jag fick till frukost i morse =P
k
Vid sidan av har jag en heeeel skål jordgubbar! *mums*

 Jordgubbsomelett (1 pers)
Du behöver:
2 ägg + 2 äggvitor
100g tomat (1 medelstor)
200g jordgubbar (3½ dl)
lite olivolja till stekningen
salt & peppar

Gör så här:
Blanda ägg och äggvitor i en skål. Tillsätt finhackad tomat. Häll upp smeten i en medelvarm panna med lite olivolja i botten. Vicka då och då på pannan så att smet som inte stelnat rinner ner (alt. ha ett lock på) Lägg upp på en tallrik och lägg rensade jordgubbar ovanpå! Smaka av med örtsalt och peppar efter behag. Det går även bra att byta ut jordgubbarna mot frysta eller färska bär t.ex. hallon eller blåbär.

Har inte än hittat någon direkt nackdel med denna diet förutom att det kräver lite pyssel och planering. Tex till ett av mina mellanmål ska det vara 40g ost i stavar, ½ paprika i stavar, ½ frukt och 2 ½ valnöt, och det är bara ett av två mellanmål som ska mätas och vägas!! Men det funkar okej, magen håller sig glad och mätt. En annan sak som inte är helt till belåtenhet är att man inte kan byta ut en av deras färdiga "luncher", som finns i Isodietboken, mot en "middag". Det innebär att jag inte kan ha samma mat som jag hade till middag till lunch nästa dag då middagen innehåller mindre energi eftersom vi inte behöver så mycket av den varan på kvällen, och det blir lite krångligt!!

Imorgon kommer i alla fall mitt proteinpulver och då hoppas jag att mellanmålen i alla fall blir lite mindre att pyssla med!! 

Klicka HÄR för att kolla in Isodietens hemsida!

Ikväll har jag hunnit med en skön springtur i vårsolen på ca 40 min och ett lätt styrketräningspass med stretch ca 25 min! Skön dag och energin på väg uppåt!! <3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar