måndag 4 april 2011

..IBS är jobbigt att leva med..

Jag känner mig besviken på vården som inte tar mina bekymmer på allvar! Allt går i ultrarapid och magproblemen blir värre... Jag vet inte riktigt vad jag kan äta och inte, ibland går allt bra och ibland fungerar ingenting. Jag vill faktiskt ha hjälp, det är ju skandal att få till svar/råd när man ringer sjukvårdsupplysningen att "du får läsa själv på internet" (?!??!?!?) "Jag har tyvärr inget bättre svar" Det finns alltså INGEN, som kan hjälpa mig mer än jag själv? Jag får inte träffa någon dietist, för dietister träffar inte IBS-patienter. Men VAD BRA!!! De som är utbildade inom kost kan alltså inte hjälpa mig att hitta vägen till den kosten som passar mig bäst? De kan alltså inte hjälpa mig att lägga upp en program för när och hur jag ska prova de olika livsmedel som troligtvis har negativ inverkan på magen? Och är det inte dags att ta reda på VARFÖR jag har B12-brist? Det verkar ju inte vara ett dugg intressant alls....

Nej, jag får väl helt enkelt vänja mig vid konstant trötthet, uppsvälld mage, gaser som gasar ihjäl hundar, pojkvänner och väcker en i natten. Magknip och känslan av att man inte kan hålla sig utan måste släppa väder, såväl på jobbet som i affären. Jag har verkligen fått NOLL förtroende för vården efter detta samtal...

Nu ska jag lägga mig och vila lite, jag är hemma från jobbet, jag är helt slut efter helgens magbekymmer och jag behöver en paus... Ikväll ska jag KOKA något och se om det är lite snällare mot magen...

Om någon har något råd är det mycket välkommet!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar