onsdag 30 mars 2011

..Kotletter..

Vilken helg!! Massa härlig motion o form av långlöpning i uppförsbacke, promenad 1 mil och cykling 1 mil!! Inkomster och utgifter!! Man måste göra av med det man stoppar i sig annars är det väl ingen vits! Nu är det Beach-2011 som gäller haha =P

Igår spelade och sjöng jag och den "Lilla Mannen" för ett 20-tal konferensgäster. Ganska trevlig stämning, några dansade till och med och sjöng med i låtarna. Kul!

Igår hann jag även med ett liten springtur i ett ganska hårt tempo, det är fint att variera löpningen lite. Ibland långt och långsamt...ibland kort och snabbt!

Ikväll fick "Lilla Mannen" välja recept på middagen med fläskkotletter som bas.
Det blev:

Fläskkotlett med röd quinoasallad



















Detta behövs till 4 portioner:

4 fläskkotletter med ben (ca 175-200g)
1 msk Olivolja & 1 msk smör
2 pressade vitlökar
paprikakrydda
Allroundkrydda
salt, peppar

Quinoasallad

2dl röd quinoa
400g broccoli
1 röd paprika i strimlor
150-200g fetaost
1 skivad rödlök
2 tsk torkad rosmarin
lite citronsaft + rivet skal efter smak
salt, svartpeppar & olivolja

Gör så här:

Koka quinoan som ska koka ca 20 min. Bryn under tiden köttet i smör och olivolja, stek ca 3 min på varje sida. Koka upp broccoli, koka 2-3 min. Skär lök och paprika. Häll över lite vatten över köttet och koka upp. Jag är mycket för "inget får förfaras", så jag slängde i en liten bit flödeost med smak av paprika som jag hade hemma! Går ju lika bra med tex en klick creme fraiche eller vad man kan tänkas ha hemma! Mums! Blanda sedan samman rosmarin, quinoa, broccoli, citron, rödlök, fetaost och kryddor. Se vilken färggrann ljummen quinoasallad! Lägg upp vackert på en tallrik och njuut!! =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar