fredag 25 mars 2011

..Plankstek och gottigott..

Idag är det fredag, på fredagar äter man ohälsosamt och njuter av det. I alla fall gör jag så! =) Idag blev det plankstek och till efterrätt lite blandade nötter med choklad- & youghurtöverdrag. Mums! Planksteken var fantastiskt god! Har tränat mycket denna vecka och nu förtjänar jag lite "moff" =P

















I tisdags sprang jag lite över 1 mil och då sprang jag med min hund i släptåg som sprang mycket saktare än mig, kändes typ som när man åker iväg med bilen och har glömt att lägga ur handbromsen =P Plus att det var motvind, näst intill storm, som det har varit i princip i över en veckas tid nu! Men det gick strålande bra att springa! Blev förvånad själv att det gick så bra med tanke på hur trött jag var hela tisdagen på jobbet. Trött, grinig & huvudvärk! Men jag drog mig ut på min löprunda och jag ångrar mig inte!!

Det är en sak man bör ha i åtanke när man ska börja träna; Alla dagar känns inte toppen, det är så lätt att vifta bort den där motionen med att man inte orkar och har haft en jobbig dag. Då ska man verkligen försöka masa sig ut. Bara du kommer utanför dörren, då har du 90% av jobbet gjort. Det är det som är det värsta, att klä på sig träningskläderna, öppna dörren och gå ut, men sen brukar det flyta på bra! Då är det liksom lite sent att ångra sig och man börjar känna att man faktiskt VILL ta den där långpromenaden eller vad det nu kan vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar