måndag 21 mars 2011

..Lite tänkvärt efter en onyttig helg..

En viktig fråga man ska fråga sig själv när man är riktigt sötsugen och lördagen är långt borta är: Är det värt det? Att ta den där glassen, köpa det där kakpaketet eller den där marabou-chokladkakan?

Vem ska göra av med energin? Alla onödiga kolhydrater? Vems kropp får jobba som en galning med att spruta ut insulin?
Men det är ju DU!! Det är ju DIN kropp!! Du bestämmer vad du vill göra med den!! Okej, köp den där chokladkakan då, men det är i alla fall du som ska jobba bort den sen. Om det är det du strävar efter? För allt du inte gör av med sätter sig någonstans… Runt magen? På rumpan? I blodkärlen? Tänk efter!!

Jag tycker man ska unna sig ett par gånger i veckan, på helgen då när man är ledig. Då har man kämpat hela veckan med arbetet/skolan och träningen! Man förtjänar lite fusk =P
Men man kan fuska på ett ”bra” sätt!! Köp mörk choklad istället för ljus, innehåller massor med antioxidanter som är bra för kroppen! Fast i måttlig mängd =), håll dig till max 2 bitar per dag. Kan du hålla dig till att äta choklad i måttlig mängd är ju väldigt duktig i mina ögon, jag klarar det nämligen inte så bra…

Jag älskar marabou premium ”DARK MILK” och marabou premium ”DARK 70%” och på helgen går jag lös så jag blir nästan rädd själv. Men jag vet att JAG får jobba bort det sen, och det gör jag också. Egentligen ska jag vila på helgerna men äter jag överdrivet med gott, ja, då får jag skylla mig själv. Som i helgen t.ex., jag vaknade pigg som en mört på lördagsmorgonen kl 06.30, hade överdrivit fredagen med massa sött och jag drog ut på en 1.3 mils springtur innan frukost! Härligt! =)

Lördagskvällen gick åt skogen med 40-års kalas med massor av smörgåstårta, bullar, kakor and you name it! INTE vad jag hade planerat, vaknade på söndagsmorgonen kl 06.15 och gick ut på en 1.3 mils powerwalk med stavar innan frukost. Samma runda som föregående dag alltså… Ååååh vad jag älskar morgonen!!! Jag var alldeles ensam vaken i hela Älvdalen kändes det som, underbart!! =) Lite crazy, men underbart!! <3

Falukorv i tunnbröd med senap, ketchup, gurkmajonnäs
och rostad lök! Jeeeezzes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar