torsdag 29 september 2011

..Sjukling och Ekologisk hudvård..

.
Nu var det väldigt länge sedan jag engagerade mig i att skriva på min lilla blogg! Jag har varit sjuk länge och sen hamnade jag i ”tycka-synd-om-sig-själv-träsket” =)

Kort sagt utan att gå in i minsta detalj har jag varit sjuk hela sommaren, hes och kraftlös. Ett virus som inte ville ge sig sa läkarna. Har missat massa roliga saker i sommar pga detta och det har gjort att man lite tappat livsglädjen och lusten.Dessutom har jag fått reda på att jag förmodligen lider av glutenkänslighet i alla fall, trots att läkarna sa att jag INTE var det men nu har dom tydligen äntligen bestämt sig! =)

Är inte frisk än vill jag meddela! Nu har jag fått en släng av någon långvarig förkylning som gör att jag hostar upp grönt kladd på morgonen och torrhostar på nätterna och känner mig trött och hängig på jobbet på dagarna. Lagom till att jag skulle springa Lidingö Tjejlopp fick jag denna förnämliga sjukdom så jag var tyvärr tvungen att ställa in =( Skulle bli min första gren i Tjejklassikern….. Buhuuu….

Som biverkning av att jag tvingades få upp mitt vitamin B12-underskott med hjälp av tabletter, fick jag acne och blev tvungen att smörja mitt ansikte med en stark acnekräm varje kväll i flera månader. Jag kan meddela att jag, enligt bipacksedeln är ”mindre än 1 av 1000”, som får acneliknade utslag av B12-tabletterna Behepan och TrioB.

De här efterföljande hudproblemen jag har fått, både av tabletterna och den starka krämen, har nu lett till det som mitt nästa inlägg kommer att handla om; Nämligen Ekologisk hudvård från Marja Entrich som jag har börjat använda och har även börjat sälja! ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar