söndag 29 maj 2011

..Blev det någon pulsklocka?..

Nej, igår blev det inte någon pulsklocka! Det var lite mer avancerat än vad jag hade väntat mig. Liter mer avancerat OCH lite dyrare än vad jag hade tänkt mig! Men, jag fick bra förklarat för mig vilka funktioner som fanns och så fick jag en folder att hem och bläddra i. Det lutar åt någon typ av märket Polar, de verkar vara de allra bästa klockorna, i alla fall enligt test i "Runner's World". Frågan är bara om man vill ha med eller utan GPS? Det kan ju vara en fördel med, sen är ju frågan om den fördelen är värd 800:-? Totalt, med GPS, skulle den klockan jag tittade på på Intersport kosta 2300:-, utan GPS 1500:-
Det finns många funktioner, bl.a.:
  • OwnZone: Beräknar din personliga träningszon baserat på din dagsform.
  • FitnessTest: Mäter konditionsvärde & syreupptagningsförmåga under 5 minuters vila. Ger dig möjlighet att jämföra dina värden för att se om du förbättrat dig.
  • EnergyPointer: Identifierar vid varje träningstillfälle din kondition- samt fettförbränningszon. Visar klart och tydligt om du tränar kondition eller bränner fett.
  • STAR TrainingProgram: Du sätter upp program veckovis och klockan anger vilka zoner du ska ligga i och hur länge. Du får variation på träningen.
  • Styrketräningsprogram: Bestämmer med hjälp av pulsen när det är dags att köra nästa set. Genom att undvika att pulsen blir för låg mellan varje set så uppnås full effekt av styrketräningen.
Så jag ska bara bestämma mig vilka funktioner jag vill ha och om jag vill ha GPS =) Varför vill jag ha en klocka då?

Jo för.....

"Att få ut så mycket som möjligt av din träning betyder inte att du alltid måste träna hårdare eller öka tempot. Det bästa sättet att förbättra din träning och se resultat är att träna på rätt intensitetsnivå. Med en pulsklocka kan du vara säker på att du inte över- eller undertränar, och att varje träningspass blir betydelsefullt. Använd Polar som din personliga tränare så kan du ha koll på din utveckling och få motivation varje gång du skall träna"






 **************************
Det blev lite annat i alla fall. Det blev en jacka på rea, ett par korta löparbyxor på 20% och ett helt vanligt bomullslinne!
 ***************************






 
Kände mig stark efter jag gått en promenad med mycket uppför, ca 80 min!


Nu ska jag beställa lite saker från Bodystore.com, får se vad det blir för knas =P
I morgon är en ny dag!

1 kommentar: